[MD-sorular] dirac deltanın sinüs açılımı

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
28 Nis 2010 Çar 20:28:54 EEST

Sayın Kerem Altun;1>Denklemde F tekil yük şiddeti,u yük konumu,x ise u konumundaki F tekil yükünyayılı yük ile temsil edilmesinde,u daki F yükünden gelen yayılı yükün f(x,u) olarak temsilindeki hesap konumu,f(x,u) bir nevi tesir eğrisi fonksiyonuoluyor imişİTÜ mezunu arkadaşım öyle açıkladı,ben de dilim döndüğü kadar anlattım.2>Tartışmaları izlemiştim, hatırlıyorum,wikipedia'yı açıp baktım, dirac distrubutioniçin fourier açılımı mümkün,MEÜ.______________________________________________From: Kerem Altun <kerem.altun at gmail.com>To: MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ <meulkudas at hotmail.com>Cc: md-sorular at matematikdunyasi.orgSent: Wed, April 28, 2010 7:57:02 PMSubject: Re: [MD-sorular] dirac deltanın sinüs açılımı
Bu denklemde f ve x neyi belirtiyor onu da yazabilir misiniz? f kuvveti, x de kuvvetin uygulandigi noktayi gosteriyor herhalde ama emin olayim diye soruyorum.
Yazdiginiz toplamda sonsuz sayida periyodik fonksiyon toplaniyor. Periyotlarinin orani da rasyonel. O yuzden bu toplam da periyodiktir, tek bir Dirac delta olamaz. Listede yakin zamanda bu konuda bir tartisma olmustu zaten. Ama periyodik delta fonksiyonu da bu soruda ise yariyor ve isi kolaylastiriyor demek ki. Kiris ve kirisin uzerinde [0,L]arasindaki kuvvet dagilimi sonsuza uzatilip periyodik olarak dusunulmusolabilir ornegin.
Kerem
________________________________________________________________2010/4/28 MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ <meulkudas at hotmail.com>Sn Davman tarafından gündeme getirilen,Sn Altun tarafından genişletilen"dirac distiribüsyonunun sinüs serisine açılımı"konusunda belki bir katkım olabilir saiki ile,İTÜ mezunu bir arkadaşıma sordum,şu bilgileri verdi:\Profesör Mustafa İnan, Cisimlerin Mukavemeti*adlı kitabında köprü kirişini [0,L] aralığı ile ve kiriş üzerinde bir u konumunda bulunan F şiddetindeki tekil yükü dirac fonksiyonuile temsil ederek,bu tekil yükü sinüs serisine açmış veilgili diferansiyel deklemde bu açılımıyayılı yük gibi işleme almış.Verdiği açılım şöyle: f(x,u)= (2F/L) T_n=1^oo sin(npx)sin(npu)sözel anlatım ile sin(npx) ve sin(npu) foksiyonları çarpımının n=1 ile başlatılan sonsuz toplamı'nın2F/L katı.(Tipografik zorluklar nedeni ilepi sabitini p, toplam simges ini T,sonsuzu oo olarak gösterdim,ayrıca sözel açıklama yapmak durumunda oldum,yüksek çözünürlü ortam kullanabilen MD üyelerimizdenrica, bu ifadeyi mutad matematik format ile yazıpgönderiversinler)____________________* CİSİMLERİN MUKAVEMETİ   MUSTAFA İNAN İTÜ yayını 1973Bölüm 23 Elasto-Kinetikkesim 23.7 Hareketli Yüklerin Dinamik Etkileri(sayfa 474-479)kitap tarihi biraz eski,mevcudu tükenmedi iseİTÜ döner sermaye bürosundansatın alınabilir veyanitelikli kütüphaneleri olanüniversite kampuslarında bulunupbakılabilir.

Yeni Windows 7: Size en uygun bilgisayarı bulun. Daha fazla bilgi edinin.
http://windows.microsoft.com/shop