[MD-sorular] seçim beliti

Burak Kaya burakvonkaya at gmail.com
4 Ağu 2010 Çar 21:44:51 EEST

Eğer ders kitabı arıyorsanız sanırım Kenneth Kunen'in Set Theory: An
Introduction to Independence Proof kitabı bir klasik bu konuda. Kümeler
teorisi ile ilgili temel olan ne var ne yoksa bulabilirsiniz burada.

Bunun dışında Paul Cohen'in kendi yazdığı Set Theory and the Continuum
Hypothesis adlı kitap da bu konularla ilgili temel şeylere başlamak için iyi
bir kitap. Cohen kitapta matematiksel mantıkla ilgili temelleri ve bazı
teoremleri (completeness, compactness, löwenheim-skolem, incompleteness)
kanıtladıktan sonra ZF'yi genel olarak özetliyor ve sonra da AC ve GCH'nin
ZF'den bağımsızlığını kanıtlıyor (Gödel'in kanıtı da dahil olmak
üzere). Tabi bu kitabın şöyle küçük bir sorunu var: Forcing kavramı
Cohen'den sonra da iyice araştırılıp "modern"leştirildiği için, yapılan
şeyin özündeki fikir aynıysa da Kunen'in kitabında bulacağınız forcing ile
Cohen'in kitabındaki arasında formal olarak fark olacaktır. Bu nedenle
Cohen'in kitabını textbook olarak görmek çok faydalı değil.