[MD-sorular] Ynt: Deneme

dede dede_47 at mynet.com
9 Ağu 2010 Pzt 21:43:19 EEST

Sayın Mehmet Usanmaz;
Gauss formülün de yaptığınız değişiklik;
ilginç olmadığı gibi, fazla yararlı da değildir.
Zira; a, a+d, a+2d, a+3d,...... a+(n-1)d şeklinde
olan bir aritmetik dizi de,ilk terim A(1) ve son terim
A(k) ve terim sayısı  N ise; her lise kitabında bu dizinin
N teriminin toplamının:S(N)=N*(A(1)+A(k))/2 şeklinde
olacağı kanıtlanır.Buradan bilinen Gauss toplama formülüne
nasıl geçilebileceği ve bu dizinin terim sayısının nasıl
hesaplanacağı yine lise matematik kitaplarında gösterilir.
Bence ilginç olan formülünüz değil; genç/yaşlı herkesin
"matematikten nefret ettiği,mezun olunca başta matematik
kitapları olmak üzere tüm kitaplarını, lanetleyerek yaktığı"
ülkemiz de,bir mühendis olarak hala matematikle "barışık"
olmanız ve "arada sırada da olsa" matematikle ilgilenmenizdir.
Bırakın "formülünüz ilginç/yararlı" olmasın! Siz gene de
"matematikle ilgilenmeye" devam edin...
Bu yönünüzden dolayı tebriklerimi sunarken,
sağlıklı bir yaşam dilerim...
A.Kadir Değirmencioğlu