[MD-sorular] Akademik Matematik

Gorkem Ozkaya gorkemozkaya at gmail.com
12 Ağu 2010 Per 13:10:28 EEST

Bence, MD-sorular icin ideal format, Stack Exchange tabanli bir
soru-cevap sitesi.  Bunun su anda basarili olmus iki ornegi var:

Math Overflow:  Lisansustu seviyede matematik sorulari soruluyor.
Kullanicilari arasinda Terence Tao ve Timothy Gowers gibi onemli
isimler dahil, pek cok profesyonel matematikci ve doktora ogrencisi
bulunuyor.

http://mathoverflow.net/

Math Stack-Exchange:  Yukaridaki sitenin lisans seviyesinde olan bir
benzeri.  Henuz yeni acilmis olmasina ragmen basarili gorunuyor.

http://math.stackexchange.com/

StackExchange sistemi soru cevap siteleri icin bir forumdan cok daha
ideal.  Kategoriler yerine etiketler kullaniliyor, yani forumlarda
yapildigi gibi siteyi analiz, cebir, geometri diye alt bolumlere
ayirmak gerekmiyor.  Zaten cogu soru birden cok alana ait oluyor.
Latex destegi dahil, forumun diger avantajlari da mevcut.

Baslangic icin su adrese girip oneride bulunulmasi gerekiyor.
http://area51.stackexchange.com/

Eger yeterli sayida kisi ilgi gosterirse, beta duzeyinde site
basliyor.   Turkce bir matematik soru-cevap sitesi icin oneride
bulunabiliriz, anladigim kadariyla dilin Ingilizce olmasi gerekmiyor.

Gorkem