[MD-sorular] Akademik Matematik

Burcin Erocal burcin at erocal.org
12 Ağu 2010 Per 19:13:54 EEST

On Thu, 12 Aug 2010 12:10:28 +0200
Gorkem Ozkaya <gorkemozkaya at gmail.com> wrote:

> [...]
> bulunuyor.
>
> http://mathoverflow.net/
>
> Math Stack-Exchange:  Yukaridaki sitenin lisans seviyesinde olan bir
> benzeri.  Henuz yeni acilmis olmasina ragmen basarili gorunuyor.
>
> http://math.stackexchange.com/
>
> StackExchange sistemi soru cevap siteleri icin bir forumdan cok daha
> ideal.  Kategoriler yerine etiketler kullaniliyor, yani forumlarda
> yapildigi gibi siteyi analiz, cebir, geometri diye alt bolumlere
> ayirmak gerekmiyor.  Zaten cogu soru birden cok alana ait oluyor.
> Latex destegi dahil, forumun diger avantajlari da mevcut.

+1

md-sorular icin stackexchange tipinde bir sitenin cok daha basarili
olacaktir. Bu sistem listenin alakasiz kisiler/mesajlar tarafindan
mesgul edilmesi gibi sorunlari da cozuyor.

> Baslangic icin su adrese girip oneride bulunulmasi gerekiyor.
> http://area51.stackexchange.com/
>
> Eger yeterli sayida kisi ilgi gosterirse, beta duzeyinde site
> basliyor.   Turkce bir matematik soru-cevap sitesi icin oneride
> bulunabiliriz, anladigim kadariyla dilin Ingilizce olmasi gerekmiyor.

Su anda md-sorular'in 1264 uyesi var. Bu sayiya bakinca gereken ilgi
kolaylikla saglanirmis gibi gozukuyor. Ama listeye aktif olarak katilan
sadece birkac kullanici var. Bu kullanicilarin yeni siteye alismalari
zaman alacagindan ilk asamada stackexchange'in istedigi ilgiyi
toplamak zor olabilir.

Ayrica, stackexchange sitesini su anda Turkce'ye cevirmek mumkun
gozukmuyor:

http://meta.stackexchange.com/questions/73/

Site iceriginin kullanicilarin kontrolu disinda, bir sirketin elinde
olmasi da hosuma gitmeyen bir ozellik. Ayni formatta site kurmayi
saglayan alternatif yazilimlardan birini kullanarak, hem ceviri hem de
area51'in gerekleri sorunlarini cozebiliriz.

Burada bazi alternatif yazilimlarin listesi var:

http://meta.stackexchange.com/questions/5573/

Su anda bunlari incelemek icin vaktim yok.

Bu konuda yardimci olmak isteyenler yukaridaki sayfadaki link'leri
takip ederek bu yazilimlarin ozelliklerini karsilastirabilir mi?

Burcin