[MD-sorular] kardinalite

Burak Kaya burakvonkaya at gmail.com
22 Ağu 2010 Paz 23:57:51 EEST

İkinci sorunuzun yanıtı negatif, şöyle ki:

A_n kümelerini tüm sayılabilir ordinaller ile indeksleyelim, yani indeks
kümemiz ilk sayılamaz ordinal, omega_1. A_alpha da alpha'nıncı ordinal, yani
alpha'nın kendisi olsun! O zaman her alpha \in omega_1 için
card(A_alpha)<=Aleph_0 olduğu halde card (Union_{k \in omega_1} A_k =
omega_1) = Aleph_1 > Aleph_0 olacaktır.

Üçüncü sorunuza gelirsek, A_n'lerin iç içe geçme koşulu da zorunlu.
İndekslemeyi doğal sayılar üzerinden yapın ve A_n={n} ve B={0} alın.

İlk sorunuz için bir şey gelmedi aklıma ne yazık ki, karşı örnek aradım
lakin bulamadım. Sayılabilirlikten dolayı doğru olacak gibi duruyor. Biraz
daha düşüneyim :).