[MD-sorular] Kac farkli yol

Ezgi Kantarcı ezzzgi at gmail.com
4 Ara 2010 Cmt 09:42:06 EET

Merhaba,
Ben aynı noktadan bir daha geçemiyoruz farzettim. Bunu bir tür çizge sorusu
olarak görürsek, köşede başlayıp diğer köşede biten, her noktadan bir kere
geçen yolları, her alt çizge için sayıp topluyoruz diye düşünebiliriz. 5x5
durumda sadece en uzun yollar 208 tane ediyormuş. 7x7'de de 223,424 tane.
Bunlar sadece en uzun olan yollar. Yani kaç yol geçer sorusunu, çok çok yol
geçer, aman saymaya kalkmayın diye cevaplayabiliriz. (Aslında eğlenceli bir
soru gibi uğraşmak için)
(
http://mathoverflow.net/questions/36368/efficient-way-to-count-hamiltonian-paths-in-a-grid-graph-for-a-given-pair-of-vert
)
"Hamiltonian path" konusu ilginizi çekebilir belki.
Ezgi