[MD-sorular] Ynt: Re: Kac farkli yol

dede dede_47 at mynet.com
4 Ara 2010 Cmt 21:44:00 EET

Sayın Ezgi Kantarcı;

İlk yanıtımdan sonra;büyük karelerde saymanın

zor ve yanılma olasılığının yüksek olması nedeniyle;bir Mathematica
program yardımıyla:

(Düğüm: (n*n)şeklinde küçük karelere ayrılmış bir kare de

kare içinde ve kare kenarları üzerinde ki her kesişme noktasına diyorum.)

Izgaralanmış
karenin her düğümünden YALNIZCA bir kere geçmek kaydıyla:

1x1 lik kare de yol sayısı  N=0;

2x2 lik kare de yol sayısı  N=2;

3x3 lük kare de yol sayısı N=0;

4x4 lük kare de yol sayısı N=104;

5x5 lik kare de yol sayısı  N=0;

6x6 lık kare de yol sayısı  N=111712;

--------------------------------

şeklinde dir.Kısaca, verilen kareyı (n*n) şeklinde

ızgaralamada kullanılan (n) rakamı çift sayı ise

A'dan B'ye yol vardır;(n) rakamı tek sayı ise

A'dan B'ye yol yoktur.(N=0 dır)

Eğer A'dan B'ye gidilmesi gibi, B'den A' ya yukarıda kikoşullar içinde

gidilmesi de kabul edilirse,bu halde yol
sayısı için,yukarıda verdiğin

yol sayılarının 2 ile çarpılması
gerekir.(Bu halde yol sayısı=2N dır.)
Not:Izgaralanmış kare de oluşan her köşe ve her kenardan geçilerek

A'dan B' gidilmesi durumunda, hiç bir kare
çeşidinde(en basitin de bile)

yol bulamadım.Sanırım böyle bir yol da yok!

Esenlik ve iyilik dileklerimle..

A.Kadir Değirmencioğlu