[MD-sorular] Ynt: transform

dede dede_47 at mynet.com
17 Ara 2010 Cum 13:21:43 EET

Sayın Zati Lokum;
Fourier dönüşümünün ne işe yaradığını,
"akademik" olarak değil, "basitçe" şöyle anlatabilirim:
Doğada var olan/oluşan/oluşturulan (ses,ışık,basınç,ağırlık v.s)
her olgunun/etkinin "elektriksel" olarak karşılığı bir "grafiktir".
(daha doğrusu bir dalganın grafiğidir).Fourier der ki:Bu dalgagrafiklerinintemelini, çok
çeşitli frekanslarda ki sinüs ve kosinus eğrilerinin
toplamı (supeposition)
oluşturur.(Matematikte ki,her sayının asal çarpanların
çarpımından oluşmasına benzer.)İşte Fourier incelemesi (analyse)
elde ki bir "veri dalgasının" hangi frekanslarda ki sinüs ve kosinüs
eğrilerinin toplamından oluştuğunun araştırılıp,bulunması yöntemleridir.
Bu inceleme yapılarak, "veri grafiğinin yapısı" çözümlenip işlenilmesi
için
yol ve yöntemler incelenip uygulanır.(bir sayının asal çarpanlarına
ayrılıp
özelliklerinin incelenmesi gibi)
    Elektrik mühendisliğin de;ses,görüntü ve radyo
dalgalarının incelenmesinin
temeli, Fourier incelemesine dayanmaktadır.Bu incelemenin özel bir adıda
"harmonik incelenmesi(analyse)" dır ve geniş bir alandır.
Çok derinine inmeden "kaba" anlatımıyla "Fourier İncelemesi(analyse)"
budur.Ayrıntısı, uzun bir eğitim/öğretim işidir.
Selamlarımla...
A.Kadir Değirmencioğlu