[MD-sorular] Düzgün ve mutlak yakınsaklık

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
4 Şub 2010 Per 23:08:09 EET

Tabii mumkundur.

Ilk ornek icin, mutlak yakinsak olmayan, ancak yakinsak olan herhangi bir
numerik {a_n} serisi alalim.
Ornegin (-1)^n / n. Simdi f_n(x) fonksiyonunu gercel sayilar uzerinde sabit
a_n degeri olarak belirleyelim. \TOPLAM f_n serisi yakinsadigi fonksiyona
duzgun yakinsar. (Eger a_n = (-1)^n / n ise toplam, - ln2 sabit
fonksiyonudur.)

Tersi icin de e^x fonksiyonunun taylor acilimini alalim. Bu serinin mutlak
degeri de yakinsaktir. Ancak polinomlar serisi e^x'e duzgun yakinsamaz.