[MD-sorular] kimi cebirsel sayılar çizimli kimileri değil, niçin?

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
7 Şub 2010 Paz 20:26:04 EET

Eger bir cebirsel sayi, herhangi bir ikinci dereceden cisim genislemeleri
silsilesinin icerisinde bir yerde bulunuyorsa, cizilebilir. Baska turlu
cizilemez.

Yani eger alpha cebirsel sayisi bir K_n cisminin icerisinde yer aliyorsa,
ve
Q < K_1 < ... < K_n
silsilesinde her i icin [K_i : K_{i-1}] = 2 ise,

alpha sayisi cizilebilir.