[MD-sorular] küçük açı

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
10 Şub 2010 Çar 21:01:16 EET

Bu kücük aci meselesi cok basit bir mesele.

Birim cemberi cizdiginizde x ekseniyle alfa acisi yapan yay in uzunlugu o acinin radyan cinsinden degeridir. O yayin üst noktasindan x eksenine düsürdügünüz dikmenin uzunlugu da o acinin sinüsüdür. Aci kücüldükce o yayla dikmenin uzunluklari birbirine hemen hemen ayni olur. Yay her zaman dikmeden daha uzun olacagindan sinüs her zaman acidan büyük olmak zorundadir.
(x sifira giderken sinx/x 1'e gider, dediginiz seyin diger türlü bir ifadesi.)

"hangi sinirdan itibaren esit kabul edebilirim" sorusu fizikcilere sorulmali. Matematikcilerin öyle bir derdi yoktur. Matematikciler hic bir zaman esit kabul etmeme yanlisi olacaklardir. Belki bilgisayarci matematikciler bu ayni kabul etme isine sicak bakabilirler, onlar da "double" virgülden sonra kac rakama izin veriyorsa o kadarlik bir netligi yeterli sayacaklardir. :)

Bence fark 0.0001'den bir gidim yukari olmamali. :) Benim icin 0.0001'den üstü büyük bir hatadir, benim kücüklük anlayisim bu sekilde. Özellikle sinüs konusunda cok hassasim.

Yeterince büyük bir sayi denince de benim icin o sayi 1 milyondur! 1 milyon yeterince büyüktür. 1 milyona kimse kücük diyemez. Düsünsenize tam 1 milyon!
Örnegin analizde yeterince büyük bir n sayisi seciyoruz dendigi zaman, bence o sayi 1 milyondur. 1 milyon yeterince büyüktür cünkü.

tibet

--- 10/02/10 Çar tarihinde Kerem Altun <kerem.altun at gmail.com> şöyle yazıyor: