[MD-sorular] ayristirma

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
11 Şub 2010 Per 16:43:55 EET

Uniform dagilimdan kastim sudur:

N tamsayisini k parcaya bircok degisik sekilde ayirabiliriz. Sonlu bir
sayidir elbette bu. Tum bu ayrisimlarin olusturdugu kumeden rastgele bir
eleman secmek istiyorum. Bu kumenin eleman sayisi S ise, uniform dagilim,
her bir ayrisimi secme olasiliginin 1/S olmasi demektir.

Oyle bir algoritma bulacagiz ki, o algoritmanin da her bir ayrisimi verme
olasiligi 1/S olacak. Bazi ayrisimlari digerlerine gore kayirmayacak yani...

Kerem