[MD-sorular] sarkaç

fuzuli1643 at mynet.com fuzuli1643 at mynet.com
12 Şub 2010 Cum 14:31:02 EET

Basit sarkaçın salınım denkleminde
salınım açısının sinüsü yerine kendisini alıp
bu diferansiyel denklemi çözelim,
bu denklemi bir de özgün şekli ile çözelim,
doğrusallaştırma yapmadan,
her iki çözüm bir diğerine çok yakındır,
hem titreşim-zaman fonksiyonu hem de salınım peryodu olarak
/yeterince küçük salınımlar için.
Buraya kadar pek de bilinmedik bir şey söylemiş olmadık,
şimdi mes'ele şu, en çok kaç derecelik açı küçük kabul edilebilir bu
anlamda,

Söze Ripley gibi gireyim

İSTER İNAN İSTER İNANMA
30 derecelik salınımlar için dahi yaklaşım
pratik amaçlar için pek ala yeterli,
tabii çok hassas kronometreleri kast etmiyorum.
.
Fadıl Fuzuli
Mekanik Doçenti
İlgili İletiler :