[MD-sorular] Yan: trigonometri

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
15 Şub 2010 Pzt 16:42:26 EET

cosinüs toplam: coscos-sinsin
sinüs toplam: sincos+sincos (her seferinde her sey degisiyor)

bunlari ezberldikten sonra cos(2alfa)'yi ya da cos^2(alfa)'yi sin^2(alfa)'yi falan bunlardan türetiyorum, onlari ezberlemedim.

benim toplam icin yöntemim bu.

Bunlari ezberlemenin faydalari saymakla bitmez. Kimse de matematikte ezber olmaz falan demesin lütfen simdi :)

Bu arada bunlarin basit geometrik kanitlari var. Cok güzel hem de.

carpim isini bilemecegim. Öyle bir sey mi var? hic görmedim.

tibet

--- 15/02/10 Pzt tarihinde Metin Odun <metamaths at gmail.com> şöyle yazıyor: