[MD-sorular] Kutadgu Bilig / Türk Dehası / Türlük Bilinci

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
19 Şub 2010 Cum 16:15:48 EET

Sayın Tarık Özkanlı
Dil, matematik ve kültür arasındaki ilşkiler ile ilgili
düşünce ve sözlerinize aynen katılıyorum,
tüm ayrıntıları ile.
Ancak bir nokta var,
siz her nedense beni yanlış anlamışsınız !
Bunu belirtmek benim için üzücü amma
yanlış algıladığınızı söylemek durumundayım ...
Nedir ?
Opru topru sözlerini “Türk geometrisi” diye betimlemek
gerçekten çok aşırı ve komik.
diyorsunuz.
Ben asla böyle bir şey demedim,
hiçbir zaman böyle kabak bir laf söylemem,
söylemedim. Zira ben
MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ
kulaktan dolma yarım, çeyrek porsiyon bilgilerle
ahkam kesen 'ahyar'dan biri asla değilim. *
Yurdumuzda üç ayrı üniversitede öğretim üyeliği yaptım
yurd dışında bilimsel toplantılarda
İngilizce ve İtalyanca sunular yaptım.
Burada vurgulanan Pre-Islam Türk Uygarlığının varisi
Müslüman Uygur Türklerinde
Türkçe terimler ve Türklük bilinci.
O zamanki bilim dili Arapça terimler yerine Kutadgu Bilig öztürkçe
terimlere vurgu yapıyor, adeta Arapça terimlere meydan okuyor.
Elbette Türk Uygarlığında geometri salt opru topru terimlerinin
varlığından ibaret değildir,
Ben asla
Opru topru sözlerini “Türk geometrisi” diye betimlemedim,
bunu da nerden çıkarıyorsunuz !
Bir de üstelik bana ait olmayan, salt sizin malınız olan bu
lafların üzerine oturup
gerçekten çok aşırı ve komik
diye kelam ediyorsunuz.
..

Tarık Özkanlı Kardeşim
.
Biraz sert oldu amma,
MD sorular ortamında olası yanlış anlamaları önlemek,
yok etmek için mecbur kaldım.
Şunu da belirteyim ki
kıymetli fikirlerinizden her zaman yararlandım,
benim iletilerimle ilgilendiğiniz için
her şeye rağmen çok teşekkür ederim.
.
Sevgi ile, Saygı ile