[MD-sorular] Bir soru

burhan yıldız burhanyildiz23 at gmail.com
24 Şub 2010 Çar 17:21:10 EET

Merhabalar Herkese,

Ben bu listeye yeni üye oldum. Üye olma sebebimde sitedeki arşivde gördüğüm
bir makalenin bir yerine takılmam oldu. Çok merak içinde kaldım ve böyle bir
liste oldugunu görünce de meraklılarına sormayı düşündüm.

Şöyle ki,

http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/PDF/03-I-50-51-GuvercinYuvasi.pdf

linkindeki makalenin sonunda bir sihirbazlık başlığı altında bir yöntem
ispatı yapılmış. 1'den 50'ye kadar sayılardan seçtiğiniz herhangi 10 sayıyı
toplamı birbirine eşit olan iki kümeye ayırabileceğiniza dair bir ispat.
Güvercin Yuvası prensibiyle açıklanmış ve olası toplamlar, olası küme
sayısından az sayıda oldugundan bu her zaman dogrudur denmiş. Ama toplamı
tek olan 10 sayı seçersem, bu 10 sayıyı hiçbir zaman toplamı eşit olan iki
kümeye ayıramayız, ve de ispatta olası toplamların sayıları hesaplanırken
aynı toplamı veren iki küme düşünülmemiş gibi geldi bana.

Bu konu daha önce konuşulduysa afedersiniz, eski bir makale oldugu için
belki konuşulmuştur.

Cevap yazabilirseniz sevinirim.

Burhan.