[MD-sorular] Hesaplanabilir sayılar ve cebirsel sayılar

Erdem Erdemgil erdem.erdemgil at yahoo.com
26 Şub 2010 Cum 17:31:55 EET

Hesaplanamaz sayı var mıdır ?
Belirli bir basmakta yuvarlatılmış veya kesilmiş, sonsuz basamağa kadar elde edilememiş,
edilmesi mümkün olmayan sayı, mesela pi sayısı, bu anlamda hesaplanamaz sayı olarak mı
tanımlanıyor ?
Zaten fiziksel olarak sonsuz basamak üretmek  hiç bir makina ile mümkün değil,
en gelişmiş teknoloji ile ve ilerde de, yüzyıllar binyıllar sonra bile münkün olamaz
diye düşünüyorum.
Şu Turing makinası da nedir, basit kısa ve özlü bir açıklama yapılabilir mi ?
Ben bu MD-sorular ortamında yeni bir üyeyim,
öğrenmek için soruyorum,
yanıtlarınız için önceden teşekkürler.
Erdem Erdemgil