[MD-sorular] Hesaplanabilir sayılar ve cebirsel sayılar

Hasan Bilgin Bicer hb_bicer at yahoo.com.tr
26 Şub 2010 Cum 21:40:01 EET

Formul degil ama, soyle bir yontem yapilabilir gibi geldi:

x pi ye soldan, y de sagdan yaklasan iki seri olsun. x daima artsin y daima azalsin.
Herbirinin ilk k terimini toplayip bunlara sirayla a ve b dedigimizde bu iki kismi degerin
ilk n basamagi cakissin. Bu durumda bu n basamak pi'nin gercek ilk n basamagi olmali.

"Evet öyle yaptıklarını söylüyorlar.

Ayrıca teoriye gore benim verdiğim önerme ve onun tersi de doğru ama bana gene de bir terslik var gibi geliyor.

Çünkü, örneğin pi sayısına yakınsayan sonsuz  seriler, ancak üst limit çok yukarı olduğunda o da basamak basamak belirlenemeyecek şekilde pi sayısına yakınsıyorlar.

Yani şöyle bir fonksiyonun kolay kolay yazılamayacağını düşünüyorum , yeterince araştırmadım ama:

F(n)= pi sayısı  noktadan sonra n  basamak kadar gerçek pi sayısının basamakları.

Esenlikler."

Yahoo! Türkiye açıldı!  http://yahoo.com.tr
İnternet üzerindeki en iyi içeriği Yahoo! Türkiye sizlere sunuyor!