[MD-sorular] Hesaplanabilir sayılar ve cebirsel sayılar

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
27 Şub 2010 Cmt 01:11:03 EET

Tabi ki dediginiz gibi hesaplanabilir bir F fonksiyonu vardir.

Pi'ye yakinsayan herhangi bir (a_n) dizisini alin. (tabi ki bu dizi hesaplanabilir bir fonksiyon olmali, benim karsilastiklarimin hepsi de öyledir zaten.)
Bu dizi bir Cauchy dizisidir. Onun yardimiyla diyelim 10^(-k) icin öyle bir N(k) sayisi vardir ki N(k)'dan büyük her t icin a_t'nin Pi'den uzakligi 10^(-k)'yi gecmez. N(k) hesaplanabilir bir fonksiyon olarak belirlenebilir. (a_(N(k+1)+1)) dizisi bir fonksiyon olarak düsündügünüzde istediginiz seyi karsiliyor. Yani F fonksiyonunu F(k) = (a_(N(k+1)+1)) olarak tanimlayacagiz.

Cok teknik bir cevap oldu. Ayrintilarin anlasilmasi zor olabilir. Teferruat zaten... Asil fikir: "Cauchy serisi".

tibet

--- 26/02/10 Cum tarihinde Tarik Ozkanli <tarik.ozkanli at sampas.com.tr> şöyle yazıyor: