[MD-sorular] Fotograf makinesi

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
2 Oca 2010 Cmt 17:54:20 EET

Ilk soruda, eger elinizdeki sey bir fotograf makinesi ise hiz pek onemli
olmasa gerek. Ortam statik ise istediginiz hizda cekebilirsiniz, farketmez.
Statik degilse, ya da elinizdeki sey bir kamera ise o zaman hiz onemli
olabilir. Elbette bu hiz, kameranin fps degerine (yani saniyede kac kare
cektigi) ve ortamin ne kadar hareketli olduguna gore degisir. Hem teoride
hem de pratikte mutlaka bilgi kaybi olacaktir, olmamasi dusunulemez. Yani
herseyi aynen cekemezsiniz. "Anlamli ve bozulmamis bir panorama" derken neyi
kastettiginizi, daha dogrusu ne kadar "bozulma"yi tolere edebileceginizi
biraz daha matematiksel olarak soyleyebilmek gerek.

Ikinci sorunuzu anlamadim.

Kerem