[MD-sorular] Altın Oran

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
9 Oca 2010 Cmt 12:46:51 EET

konunun buraya çekilmesini anlamsız buluyorum. Tabi ki hiç bir şeyi
net olarak tanımlayamayız ne doğayı ne matematiği ne matematikteki
nesneleri ama tartışmayı buraya çekersek konu içinden çıkılmaz bir hal
alıyor. Buraya bir soru sorunduğunda gelen cevap genelde falanca
derken kastettiğin nedir? Tanımlamamışsınız. Bu soruyu bu şekilde
çözemeyiz gibi cevaplar oluyor. Tamam bazı sorular gerçekten iyi
tanımlanmamış oluyor ama bazen de tanımlanmamış derken yapılan şey
zorlamadan başka bir şey olmuyor. Eğe zorlarsak 3 sayısı da
tanımlanmamıştır. Biri çıkıp şunu diyemez mi? "3 ama hangi 3 ? Bir
sürü sayı sistemi var hangisindeki 3 ten bahsediyoruz." Diyebilir ama
burda oturup bir şeyler konuşabilmemiz için bazı şeyleri söyleyince
hepimizin aynı şeyi anlaması gerek. Aksi belirtilmedikçe birisi 3
deyince ben onluk tabandaki 3 ten bahsediyor diye düşünürüm. Eğer ben
öyle düşünmezsem ve adama 3 derken neyi kastediyorsun dersem o kişi
bana diyecek ki onluk tabanındaki 3 ten bahsediyorum. Bu durumda benim
onluk tabanı derken neyi kastediyorsun dememe engel olan şey ne? Bu
sorular sürekli böyle devam eder. O yüzden içimizdeki her şeyi
tanımlama aşkını bir kenara birakıp asıl konuya odaklanalım.

Fibonacci ve altın orana gelince. Fibonacci sayıları doğada
bulunabilir, altın oran da doğada bulunabilir burda anormal olan bir
şey yok. Biraz uğraşarak, odamdan çıkmadan bir çok oran bulabilirim.
Doğada sonsuz tane oran var. Dolayısıyla odamda bulduğum oranlara
doğada bir çok yerde görebilirim. Bu oranlardan birini bulup bu oran
süperdir, harikadır denilince aklıma okuduğum bir yazı geliyor. Yazı
11 eylül saldırılarından sonra her yerde 11 bulanlara yönelik
hazırlanmıştı ve farzedelimki saldırılar 11 inde değil 13 de olsun
diyordu ve aynı şekilde her yerden 13 buluyordu. Yani biz istedikten
sonra her yerde altın oranı da buluruz platin oranı da.