[MD-sorular] Altýn Oran

Hasan Bilgin Bicer hb_bicer at yahoo.com.tr
9 Oca 2010 Cmt 13:52:10 EET

Bu dediginiz ispatlanabilir bile bence. Bilgisayar ekranındaki her bir piksele siyah ya da beyaz renk verin. Ekranda toplam bir milyon piksel olsun. 2^birmilyon sayfayi masaya koydugunuzda bunun içinde bütün matematik makaleleri sayfalari daginik halde bulunur.
DoÄŸa icin ise boyle birsey mumkun degil.

"Matematiğin gücünün matematik yaparken şaşkınlık verici olmasının yanısıra
matematik dışı konularda tökezlemeye çok müsait olduğunu da unutmayalım.
Matematiği kullanarak doğayı (Hangi doğayı, doğayla neyi kastederse
etsin...) tanımlasın biri. Tanımlayamaz. Niye peki? ÇÜNKÜ, bilginin
olanaksız olduğunu düşünüyorum; bilgi olanaksızdır. Yani, "Herhangi bir şey
tam olarak bilinemez, herhangi bir şey..." diye düşünüyorum.

O zaman hiç konuşmayalım mı? Susmak mıdır asıl olan? Belki de. Hiç matematik
yapmayalım mı, bir şeyleri öğrenmeyelim mi? Yapalım, "öğrenelim" ama kendi
kendimizi kandırırız.

Metin"

Yahoo! Türkiye açıldı!  http://yahoo.com.tr
İnternet üzerindeki en iyi içeriği Yahoo! Türkiye sizlere sunuyor!