[MD-sorular] Vücut Reaktörü(*)

dede dede_47 at mynet.com
16 Oca 2010 Cmt 13:43:53 EET

Sayın Ödül Tetik,
Ben sadece bir "olguya" dikkat çekmek istedim;
bunu yaparken verdiğim rakamların "yaklaşık" olduğunu belirttim.
Aldığımız besinlerin belki trilyonda bir oranı enerjiye
dönüşmektedir,
kesin rakamı bilmiyorum.Bir "olgu" anlatılırken, hele de "temkinli"
anlatılırken
olgunun kendisine bakılır anlatıma yardımcı ögelere bakılmaz!
Siz "%5 i enerjiye dönüşürse,vücudumuz/semtimiz havaya uçardı"
diyorsunuz.
Acaba dünyada bilmem şu kadar (Rakam versem yine dilinize
dolarsınız)
nükleer santral normal çalışmasında  neden
"kendisini/çevresini/semtini"
havaya uçurmuyor?Denetimli nükleer reaksiyon hiç duymadınız mı?
Şimdi ben "İnsanlar neden TAŞ yemez?sorusuna;Yemez;zira taş insanın

vücut reaktöründe işlenmeye uygun madde değildir"
(Kuramsal olarak bir nükleer santral de her madde
kullanılabilir;ancak saflaştırılmış
U-235 uranyum izotopu kullanılır. Benzer şekilde, insanın vücut
reaktörü de
kendisinin kolay işleyeceği saflaştırılmış gıda maddelerini
kullanacak/isteyecektir.)
Bu benzetmeyi nasıl çarpıtır;vücut anatomisine,gıda teknolojisi
kavramlarına yaslanarak,
örneği içeriğinden koparırsınız?Yanlış olmaz mı?Örneğin özde
"fotosentez" olayı "enerjinin maddeye dönüşmesi" değil midir?O
zaman
tüm bitkiler "enerjiyi maddeye dönüştüren bir nükleer tesis"
benzetmesine
"Hayır bu olay,bir foto sentez/kimyasal olaydır;nükleer değil"
itirazı ne derece mantıklıdır? Sizler "olayın içeriğini
değil,şekline" itiraz ediyorsunuz;
bence sadece "itiraz etmiş olmak için itiraz etmek" sarmalında
kalıyorsunuz;doğru değil!
Ben,vucütta maddenin bir kısmının enerjiye dönüşmesine "nükleer
reaktör" benzetmesi yaptım;
siz ise "hayır bu kimyasal reaktördür" diyorsunuz,bu isim takma
dışında işin özü maddenin
enerjiye dönüşmesi değil mi?Hani denir ya "soğanı sarmısağı
saymaktan,yemeğe fırsat kalmadı"
tıpkı bu durum sizinkisi...
Saygılarımla
A.Kadir Değirmencioğlu

İngilizce seviyenizi ücretsiz test edebilirsiniz.
Tıklayınız