[MD-sorular] Yan: acil komplex anaylsis

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
18 Oca 2010 Pzt 19:22:30 EET

Komplex integralin g├Ârsel olarak ne anlama geldigini anlamak cok kolay degil.
Kompleks integralin Riemann toplamlariyla yapilan bir tanimi var. Onun yardimiyla anlasilabiliyor ne isler d├Ând├╝g├╝. 1/z nin birim cember ├╝zerinden integralini aldiginizda neden 2*pi*i cikiyor onu bile g├Ârsel olarak anlayabiliyorsunuz.

Bu konuda bir kitap var. Hayatimda g├Ârd├╝g├╝m en g├╝zel matematik kitabi!
├ľrnegin e^(it)'nin neden cos(t)+i*sin(t) oldugunu sorup duruyordum bir ara herkese. Hic kimse dogru d├╝zg├╝n bir cevap verememisti. Konuyu iyi bildigini iddia eden insanlarin bile dogru d├╝zg├╝n bir sey bilmediklerini farketmistim. Kimse bana bunu aciklayamiyordu. Hic bir kitapta beni tatmin edecek bir aciklamaya rastgelmemistim. Bu kitabin hemen basinda bununla ilgili bir b├Âl├╝m var. 1 yilda anlayamadigim seyi 20 dakikada anladim.

kitabin adi: Visual Complex Analysis
http://www.amazon.com/Visual-Complex-Analysis-Tristan-Needham/dp/0198534469

gigapediadan indirilebiliyor. Ama bence her matematik k├╝t├╝phanesinde olmali bu kitap.

tibet

--- 18/01/10 Pzt tarihinde Merve Offar <merve18math at hotmail.com> ┼č├Âyle yaz─▒yor: