[MD-sorular] Yan: acil komplex anaylsis

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
18 Oca 2010 Pzt 19:22:30 EET

Komplex integralin görsel olarak ne anlama geldigini anlamak cok kolay degil.
Kompleks integralin Riemann toplamlariyla yapilan bir tanimi var. Onun yardimiyla anlasilabiliyor ne isler döndügü. 1/z nin birim cember üzerinden integralini aldiginizda neden 2*pi*i cikiyor onu bile görsel olarak anlayabiliyorsunuz.

Bu konuda bir kitap var. Hayatimda gördügüm en güzel matematik kitabi!
Örnegin e^(it)'nin neden cos(t)+i*sin(t) oldugunu sorup duruyordum bir ara herkese. Hic kimse dogru düzgün bir cevap verememisti. Konuyu iyi bildigini iddia eden insanlarin bile dogru düzgün bir sey bilmediklerini farketmistim. Kimse bana bunu aciklayamiyordu. Hic bir kitapta beni tatmin edecek bir aciklamaya rastgelmemistim. Bu kitabin hemen basinda bununla ilgili bir bölüm var. 1 yilda anlayamadigim seyi 20 dakikada anladim.

kitabin adi: Visual Complex Analysis
http://www.amazon.com/Visual-Complex-Analysis-Tristan-Needham/dp/0198534469

gigapediadan indirilebiliyor. Ama bence her matematik kütüphanesinde olmali bu kitap.

tibet

--- 18/01/10 Pzt tarihinde Merve Offar <merve18math at hotmail.com> şöyle yazıyor: