[MD-sorular] Yanıt: Re: Ynt:RE: Buyrun Einstein işte bu

Can Koltuk cankoltuk at gmail.com
23 Oca 2010 Cmt 00:06:58 EET

Sayın Fadıl Fuduli bey,

(bu arada fuduli mi fuzuli mi? bazı yerlerde fuduli bazı yerlerde fuzuli
yazıyor?)
"siz hala einstein'a inanın, işte einstein bu" konu başlıklı maillerinizden
kastettiğinizin "Einstein hurafedir" olduğu sonucunu çıkarmıştım, yanlışsa
kusura bakmayın. sanırım aramızda Einstein'ı uçuran müridler yoktur. en
azından bencileyin bir allame-yi cihan bile bu tarz propaganda
hareketlerinden haberdar değil.

ancak görüyorum ki içi boş mailler atmakta ısrarcısınız. evet Einstein'ın
ortaya attığı fikirlerin bir çoğu kendisinden önce filizlenmişti, ancak
kendisinden önce bir özel görelilik yada bir genel görelilik teorisi ortada
yoktu, ki bu teoriler fizikte birer devrim niteliğindedir. yanlış anlamayın,
ben de bir Einstein müridi değilim ama bu adamcağız böyle şeyleri ortaya
atıp fizikte bir çığır açtıysa heralde biraz büyük bir insandır diye
düşünüyorum. en azından büyük bir fizikçidir. ben fizikçi olmaya çalışan bir
kişiyim ve Einstein'ın söz konusu teorilerini incelediğimde oldukça zekice
şeyler ortaya attığını gördüm.

belirtmeden geçemeyeceğim bir şey de Einstein'ın matematik konusunda hep
dışarıdan (özellikle de ilk eşinden) yardım aldığıdır. (hatta yardımdan
fazlasını). ancak yine de ortaya atılan şeyler fiziksel teorilerdir ve
önemli olan onları düşünebilmektir.

bu söylediklerimin fikirlerinizde az da olsa bir değişme yaratacağını
sanmıyorum, yine de söylemek istedim. zaten şu saatten sonra biz burda
tartışıp biyerlerimizi yırtsak da Einstein'ın şöhretinde bir değişiklik
yaratamayız. bu yüzden de kendi adıma tartışmamızı burada noktalamayı uygun
görüyorum. (elbette cevap hakkınız sizde saklıdır.)

herkese iyi çalışmalar dilerim,
Can Koltuk