[MD-sorular] Fotograflardaki dogrusal olmayan yapi

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
25 Oca 2010 Pzt 01:32:42 EET

Merhaba , Ben matematikten ilkokul 2 seviyesinde anlayan birisiyim , hala
dogru durust bolme , carpma nasil yapilir bilmiyorum ama ingilizce ve
internet sayesinde bir cok sey ogrendim.
Imdi , konu klasik resim sanati , da vinci , rembrandt gibi ve onlari evimde
gormeyi saglayan fotograflari.
mit.edu sitesinde elektrik ve bilgisayar muhendisligi sitelerinde bir
arastirma yazisi okudum. Konu soyle , bir fotografcinin bastigi stilde bir
resim elde etmek istiyorsaniz , ayni ekipmani kullanmak zorundasiniz ,
mesela bu fotografcilar ansel adams , william henry jackson yada edward
weston olabilir , bir cok para harcayip , yuzlerce deneme yaptiktan sonra
benzer bir goruntuye ulasabilirsiniz.
Arastirmacilar bir resmin uzerindeki piksellerin dagilimi , birlestikleri
yada aralari acilan tum bu kompozisyonlarin bilgisayarda dogrusal olmayan
analizini yaparak , her hangi bir resimde sentezleyerek , ayni etkiyi
almislar.
Simdi bu dogal olarak yagliboya , suluboya gibi resimlerdede yapilabilir.
Ben sunu soruyorum , iterasyon denilen bir olay var , bir basit formulun
kendi kendisini geri besleme devresi gibi tekrarliyarak dogrusal olmayan
sonuclar cikarmasi
Soru su , buyuk ressamlarin resimleri , boyle tekrar etmesi planlanmis cok
basit formullere indirilip , her ressamin kendi formulu bulunabilir mi ?
Ve bir kisi basit bir resim yaptiktan sonra tarayip , kendi deneme
yontemiyle , cok basit denklemler kullanarak , kendi stilini olusturabilirmi
?
Tabii bu dusunduklerim tamamiyla yanlisda olabilir ?

Tesekkurler ,

Mustafa Umut Sarac

Istanbul