[MD-sorular] SIFIRCI HOCA GAMMA'zlık yanıt

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
29 Oca 2010 Cum 23:14:15 EET

SIFIRCI HOCA'nın Sıfırlık Soruna şu birinci yanıtı iletmiş idim.
From: md-sorular-request at matematikdunyasi.org
Subject: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 409, Konu 1
To: md-sorular at matematikdunyasi.org
Date: Thu, 28 Jan 2010 12:00:06 +0200
--İletilen İleti Eki--
From: meulkudas at hotmail.com
To: fuzuli1643 at mynet.com; md-sorular at matematikdunyasi.org;
anesin at math.bilgi.edu.tr; anesin at bilgi.edu.tr; ucapar at sabanciuniv.edu.tr
Date: Wed, 27 Jan 2010 20:28:42 +0000
Subject: [MD-sorular] Sıfırcı Hoca'dan Sıfırlık Soru'nuza yanıt
Sayın Fadıl Fuzuli Bey
21 Ocak 2010 Perşembe saat 16:06:02 +0200
Subject: Sıfırcı Hoca'dan Sıfırlık Soru
iletinize  yanıt :
(-1.5)!  GAMMA FONKSİYONU'nun  z = -1.5 için aldığı değerdir,
mathlab, mathcap ve/veya benzeri bir utulity/olanak ile bu reel sayı değeri
indirilebilir.
Gamma Fonksiyonu Doğal Sayılar için tanımlı olan,
faktoryel fonksiyonunun reel sayılar ve hatta kompleks sayılar için
çok başarılı bir teşmili, genelleştirilmesidir,
Şöyle ki  (n+1)! = n . (n!) bağıntısı faktoryel fonksiyonunun
temel/esas/fundamental bağıntısı olup, bu bağıntı
faktoryel fonksiyonunun
belirleyici / karakteristik özelliğidir.
Gamma fonksiyonu işte bu 'çarpımlı+lıksal' olma özeliğini remarkble/ şaşırtıcı
ve dahi beklenen / murad olunan şekilde sağlar :
G(z+1) = z . G(z)
burada z herhangi bir doğal veya reel veya kompleks sayı olup
z doğal sayı ise G(n) = n! olur.
Bu başarı matematikde
INTERPOLASYON'un ZAFERİ OLARAK
a d l a n d ı r ı l ı r  . . .
Mehmet Erşen Ülküdaş
.
PS: Varın Sıfırcı Hocanıza söyleyin / Ol muhterem zad her kim, her kimesne  ise /
ne artı ne eksi ne de nötr sıfır istemem,
gölge etmesin başka ihsan dilemem.
---
SIFIRCI HOCA'nın Sıfırlık Soruna ikinci yanıt/
sayısal değerler ile.
.
z = -1/2  için GAMMA FOKSİYONU -3.5449077 değerini alır,
z = -3/2  için    "      "      2.3632718      "     "   <bu soruda aranan değer>
z = -5/2  için    "      "     -0.9453087      "     " .

Açıklama :
z = 1/2  için GAMMA FOKSİYONU karekök pi olarak belirlenmiştir.
Bu bilgi de dikkate alınırsa
GAMMA (n+1) =  n . GAMMA (n)  bağıntısından
yukarıda verilen değerler elde edilir.
Veya elde bu değerler var ise bağıntıdan yararlanılarak
sayısal değerlerin doğruluğu kontrol edilebilir
kontrol yapılabilir.
Bu yanıt için bu güne değin bekledim, gençlerden yanıt gelsin diye,
ve lakin
Sayın Muharrem Sever Bey'den gelen şu ileti dışında
gençlerden ses gelmedi ...
Vah Vah Vah !
.
--İletilen İleti Eki--