[MD-sorular] Yan: acil komplex anaylsis

Metin Odun metamaths at gmail.com
30 Oca 2010 Cmt 16:49:02 EET

"Örnegin e^(it)'nin neden cos(t)+i*sin(t) oldugunu sorup duruyordum bir ara
herkese"

Benim de kafama takılıyordu. Dediğiniz kitaba ben de bakmıştım ama hala
pürüzleri tam olarak giderememiştim. Ama e^iteta'nın costeta+sinteta
olmasını çok şık açıklamış. İşte seriye açmış, oklar çizmiş uzunluk
gösteren, oklar sola doğru kıvrılmış ve sonsuzda tam costeta+sinteta
noktasının üzerine oturmuş. Ama löptedenek diye e^iy'yi niye e^ix'e benzer
şekilde tanımlamış, orasına ısınamamıştım. Sanırım kompleksteki üs kavramını
rellerdeki gibi falan kere çarpmak olarak algılamamak lazım başta.

Ama kompleks üssü reeldeki gibi e sayısından faydalanarak tanımlıyoruz.
e^(iy)'yi ise e^x'in maklerün açılımında x'lerin yerine iy yazarak
TANIMLIYORUZ. Yanılmıyorsam her şey net.

Metin