[MD-sorular] Yine Perelman!

dede dede_47 at mynet.com
1 Tem 2010 Per 23:36:09 EEST

"zenginin parası, züğürdün çenesini
yorarmış...."Saygılar.
A.Kadir Değirmencioğlu

Rus dahi kararını verdi

					  AA / hurriyet.com.tr

                      Dünyanın
en zor matematik problemlerinden birini çözen Rus matematikçi, bu
başarısı nedeniyle kendisine sunulan 1 milyon dolarlık ödülü kabul edip
etmeme konusundaki kararını yaklaşık 3.5 ay sonra verdi. Rus dahi,
sefalet içinde yaşamasına rağmen büyük ödülü reddetti.

                       Rus matematikçi Dr. Grigory Perelman’a
ödülü vadeden ABD'deki
Clay Matematik Enstitüsü'nün (CMI) internet
sayfasında yayımlanan açıklamada, "Dr. Perelman,
bir milyon dolarlık para
ödülünü almayacağı konusunda bizi bilgilendirdi. CMI, bu paranın
matematik yararına nasıl kullanılacağına bu yıl sonbaharda karar
verecek" denildi.

Perelman'ın, 18 Mart'ta büyük ödülü kazanmasının ardından, bu ödülü
kabul etmeyeceği bildirilmiş, ancak daha son Rus dahi, bu konuda son
kararını vermediğini, nihai kararı verdiğinde ilk olarak CMI'ya bildireceğini ifade
etmişti.

Perelman, ödülü kazandığının açıklanmasından sonra, "Meşhur olmak istemiyorum.
Kahraman falan değilim" demişti.

Rusya
Matematik Enstitüsü'nden 2005 yılında ayrıldıktan sonra bilim insanı
annesiyle kaldığı evinden pek çıkmayan Perelman, hayatını annesinin
emeklilik maaşı ve özel derslerden elde ettiği gelirle
sürdürüyor.

Matematikçilerin 100 yıldır çözemediği Poincare Varsayımı problemini
çözen Perelman, çözümü internette yayımlamıştı. Bu problemin çözümünün,
evrenin şeklinin belirlenmesine yardımcı olabileceği belirtiliyor.

Perelman'ın komşusu Vera Petrovna da gazetecilere daha önce yaptığı
açıklamada, "Bir
kere dairesine girdim ve şoke oldum. Sadece bir masası, bir klozeti ve
daha önceki oturanlar tarafından bırakılmış kirli bir yatağı vardı.
Apartmandaki hamam böceklerinden kurtulmaya çalışıyoruz, ama onun
dairesinde saklanıyorlar" diye konuşmuştu.

Perelman, ABD'deki bir
üniversitenin matematik hocalığı yapma teklifini de geri çevirmişti.

		Herkesin zevkle oynadığı oyunlar burada! Araba yarışları, Barbie
oyunları, savaş oyunları ve daha fazlası için hemen tıklayın!