[MD-sorular] Mantik sorusu (/sorunu)

mozgan mozgan at gmail.com
5 Tem 2010 Pzt 15:13:26 EEST

Ben bir hata göremedim.

Dediginize göre, sayet r yanlis ise B1'e göre p veya q'dan "en az" birisi yanlis olmalidir. Bu durumda B2'ye göre, p veya q'dan herhangi birisinin yanlis olmasi digerini de yanlislar ve B3'te otomatik olarak yanlislanmis olur. B4'ü zaten ön secim olarak yanlisti. Böylece tüm önermeler birbirini etkilemis olur. Ve sonucta totoloji gibi görünüyor bana.