[MD-sorular] Mantik sorusu (/sorunu)

Ahmet Selcuk ahmetselcuk at gmail.com
5 Tem 2010 Pzt 16:24:35 EEST

en sonda [((p ve q) => r) ve (p => q) ve  r ]=> *r        *gibi bir totoloji
var. Fakat bu da yağmur yağacaksa yağmur yağacak gibi meteorologların
söylemeyeceği bir önermeye denk geliyor. Öncüllerin arasında r yok
dolayısıyla geçersiz bir argüman sunmuşlar.

Ayrıca p=>q, ve q'dan p mantıksal olarak çıkmaz. Dolayısıyla öncüller
arasında r yok iken de  argüman her şekilde geçersiz.