[MD-sorular] mantik sorusu (/sorunu) duzeltilmis

Sakin Deli sadelikin at yahoo.com
6 Tem 2010 Sal 12:47:58 EEST

Merhabalar. Oncelikle iletime gelen coskulu yanitlarin hepsine tesekkur ederim. Bu beni bundan sonra olasilik ile ilgili dusundugum bir kac sorum icin de cesaretlendirmis :) -simdi degil, sonra!-.
Bir onceki iletimde duzeltme yazmistim, ama butununden ayirinca tam anlasilmamis diye dusundum, gelmeyen ama bekledigim cevaplardan. Bu yuzden tekrar, ve bastan yaziyorum:
http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=75&min=30&orderby=titleA&show=10adresinde verilen MEB Lise 9-12 matematik programlarinin Giris bolumu sayfa 32'de  Mantik unitesi ile ilgili 1. etkinlikte mantik sorunu oldugu sonucunu ulastim ve sizlerin de fikrini sormaktayim.
Programda asagidaki gibi verilen
"1.     Meteorolojiden verilen bilgilere göre:

B1: Eğer hava sıcak ve nemli olursa yağmur yağacağı,
B2: Eğer hava sıcak ise havanın nemli olacağı,
B3: Bugün havanın nemli olduğu,
bilinmektedir.

a. Bu bilgilere dayanarak bugün yağmur yağıp yağmayacağının belirlenmesi istenir.
b.Yukarıda verilen cümleleri örtecek şekilde;
       p : Hava sıcak,
       q : Hava nemli,
       r : Yağmur yağacak
   önermelerini oluşturmaları istenir.
c.B1, B2 ve B3 te verilen cümlelerin  p, q ve r önermeleri cinsinden,
        B1 : (p ve q) => r
        B2 :p => q
        B3 : q
        B4 : r
    biçiminde mantıksal modeli kurdurulur.
d. Yağmurun yağması (B4 önermesinin doğru olması) için B1, B2 ve B3 önermelerinin doğru
olması gerektiği fark ettirilir.   Yağmurun yağması (B4 önermesinin doğru olması) için B1, B2 ve B3 cinsinden mantıksal modelinin,
    B1 ve B2 ve B3 => B4    {dogrusu "(B1 ve B2 ve B3) => B4" biciminde mi yazilmali? -sakin deli-}
veya
(p ve q => r) ve (p => q) ve q => r   {dogrusu "(((p ve q) => r) ve (p => q) ve q) => r"  biciminde mi yazilmali? -sakin deli-} (*) olduğu buldurulur.
Yukarıdaki ifadenin totoloji olduğu fark ettirilir.
e.  B4 önermesinin yani yağmurun yağmasının B1, B2 ve B3 önermelerinin mantıksal sonucu olduğu vurgulanır."

 denmis, oysa ben yukaridaki (*) ifadesinin (p ile r yanlis, ve q dogru iken) yanlis oldugunu (dolayisiyla programin iddiasinin aksine totoloji olmadigini) dusunuyorum.

Sizin bu konudaki bilginize basvurmaktayim,Tesekkurler.
Sakin