[MD-sorular] Mantik sorusu (/sorunu)

Burak Kaya burakvonkaya at gmail.com
6 Tem 2010 Sal 13:05:30 EEST

Merhaba,

(((p&q)=>r)&(p=>q)&q)=>r ifadesi totoloji değildir. Söylediğiniz gibi p
ve r yanlış, q doğru iken tüm ifade yanlış oluyor. Lakin şu ifade bir
totoloji:

Ben Kerem beye katılıyorum. Bana da sanki sorunun mantıklı bir şey
olabilmesi için B3'ün q'yu değil de p'yi belirtmesi gerekiyor gibi
geliyor (Öyle olursa olay "Hava sıcaktır" & "Hava sıcak ise hava
nemlidir" & "Hava sıcak ve nemli ise yağmur yağar" önermelerinin "Yağmur
yağar" önermesini doğrulamasına denk geliyor -ki bu da doğru bir şey)