[MD-sorular] sakince bir uniqueness tartışması

mozgan mozgan at gmail.com
19 Tem 2010 Pzt 14:38:41 EEST

Açmadilar basindan tanrilar her seyi ölümlülere;
Ama onlar zamanla bulacaklar arayarak daha iyiyi.

Ulasamadi hic kimse, tanrilar ve sözünü ettigim
Tüm seyler hakkindaki kesin gerçege, ulasamaz da.
Aciklasa da biri kusursuz gercegi,
Kendisi bilemeyecektir bunu;
Her seyin sanilardan dokunmus oldugunu.

Ksenophanes (Xenophanes)

Tanri algisi problemi: Bes duyudan algilanan bilgiler ile "Tüme Varim"in olusturdugu sorunsallik.
(Tanri inkari veya kaniti degil, bilekis Tanri kavramlari hakkindaki sorunsalin kökenine egilmek istedim!)

Benzeri bir düsünce eski Türklerde (örnegin, Kutadgu Bilig'te) var miydi, bilemiyorum. Onu da Sayin Mehmet Ülküdas lütfederse sevinirim.

Saygilarimla...
M. Ozgan

--
root at FreeBSD