[MD-sorular] Ynt: Re: sakince bir uniqueness tartışması

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ meulkudas at hotmail.com
21 Tem 2010 Çar 10:25:56 EEST

Ogan Tanrı Yüce Tanrı Ulu Tanrı  Kutadgu Bilig'debirçok yerde çok veciz anlatım, uslupla niteleniyor,işde bunlardan biri de şu:KATILMAZ KARILMAZ SAKISGA İŞİ<bugünki dil ile mealen çevirisi>O'nun işleri O'nun yaptıkları hesaba kitaba asla katılmaz katılamaz,O'nun işlerine O'nun yaptıklarına biz fâni ölümlü kullar akıl sır erdiremeyiz, erdiremez ...O'nun nitelendirilmesi [aksiyomatizasyonu] tam ve eksiksiz, tutarlı ve celişiksiz/çelişkisiz olarakbizler tarafından asla yapılamaz.MEÜ.dipsöz: bir süredir MD ortak sorular ortamıTeoloji Platformuna döndü, kişisel görüşümşöyle,Matematik ile ilişkisini matematik yönünü matematik tadını kokusunu yitirmemek, matematiksel esteği olmak koşulu ile bu tür tartışmalar,paylaşımlar, bilgileşimler bu listede de yapılabilir,önceleri zaman zaman fizik, mühendislik dallarındaolduğu gibi..Not:  Atalarımız Orta Asya'da iken oluşturdukları o özgün o muhteşem o Pre-İslam Türk Uygarlığı      Türkçe'miz ile  Ogan = Gücü Her Şeye Yeten, Her Şeye Kâdir, Kâdir-i Mutlak,       Latince'de Omnipotent\ From: md-sorular-request at matematikdunyasi.orgSubject: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 570, Konu 1To: md-sorular at matematikdunyasi.orgDate: Tue, 20 Jul 2010 12:00:06 +0300--İletilen İleti Eki--From: mozgan at gmail.comCC: md-sorular at matematikdunyasi.orgTo: metamaths at gmail.comDate: Mon, 19 Jul 2010 13:38:41 +0200Subject: Re: [MD-sorular] sakince bir uniqueness tartışmasıAçmadilar basindan tanrilar her seyi ölümlülere;Ama onlar zamanla bulacaklar arayarak daha iyiyi.Ulasamadi hic kimse, tanrilar ve sözünü ettigimTüm seyler hakkindaki kesin gerçege, ulasamaz da.Aciklasa da biri kusursuz gercegi,Kendisi bilemeyecektir bunu;Her seyin sanilardan dokunmus oldugunu.Ksenophanes (Xenophanes)Tanri algisi problemi: Bes duyudan algilanan bilgiler ile "Tüme Varim"in olusturdugu sorunsallik.(Tanri inkari veya kaniti degil, bilekis Tanri kavramlari hakkindaki sorunsalin kökenine egilmek istedim!)Benzeri bir düsünce eski Türklerde (örnegin, Kutadgu Bilig'te) var miydi, bilemiyorum.Onu da Sayin Mehmet Ülküdas lütfederse sevinirim.Saygilarimla...M. Ozgan

Yeni Windows 7: Size en uygun bilgisayarı bulun. Daha fazla bilgi edinin.
http://windows.microsoft.com/shop