[MD-sorular] kapalılık özelliği ve S_3 temsilleri

Metin Odun metamaths at gmail.com
24 Tem 2010 Cmt 12:09:26 EEST

Teşekkürler. Bu biraz geliştirilebilir belki ama keyfi bir grup için pek
sanmıyorum. Sonuçta bu bulduğunuz bir upper bound, yani 2m^2 -m + n^2 -n +
2nm <= (1+m+2m)^2. Ve daha iyi boundlar olabilir, en azından bazı gruplar
için bu soru çok zor olabilir. Açıkçası internette aradım ama bulamadım.

Go:kh at n Zeytin'in bir mesajı var: "Bir küme ve o küme üzerinde ikili işlem
tanımı gereği kapalılığı göstermeye gerek yoktur. Çünkü o küme üzerindeki
işlemde birleşme, etkisiz eleman, ters eleman özelliği bilinirken grup için
yeterli şartlar sağlanmış olur. A boştan farklı küme olmak üzere
* : AxA -) A   ikili işlem tanımlı olduğundan kapalılık göstermeye gerek
yok. Küme üzerinde ikili işlem tanımlı olduğunu bilmek yeterli."

Bu arada Ali Nesin'in bir evvelki matematiksel soruma verdiği tek cümlelik
yanıtı daha iyi anladım. O cümle trivial caseleri ekarte edip herşeyi ortaya
koyuyordu, üzerine mesaj yazmam gereksizdi. Derin bir cümleydi.