[MD-sorular] meşhur olasılık sorusu

Metin Odun metamaths at gmail.com
25 Tem 2010 Paz 15:38:54 EEST

Şu meşhur olasılık sorusu vardı. A, B, C kapıları var, birinde hediye var.
Birini seçiyorsunuz sonra bir kapı açılıyor be içi boş olduğu gösteriliyor.
Seçtiğiniz kapıyı değiştirmelisiniz, çünkü olasılık 1/3 iken 2/3 oluyor...

Diyelim iki kişi aynı anda bu oyunu oynuyorlar. Ahmet A'yı, Büşra B'yi
seçti. Sunucu C'yi açtı, C boş. Şimdi Ahmet B'yi seçerse şansı artıyor. O
zaman Büşra niye A'yı seçsin ki? Büşra da B de kalmaya devam eder!

Sanırım olaylar farklı olduğundan yukarıdaki irdeleme yanlış. İkisi de
kapılarını değiştirmek zorundalar. Bu çok tuhaf, ya da anlaşılırsa hiç tuhaf
değil. ki bana hala tuhaf geliyor demek ki anlayamamışım.

Büşra Ahmet'e niye kapıyı değiştirdiğini soruyor, Ahmet: B'de hediye olma
şansı daha yüksek diyor. Büşra da: O zaman ben kapıyı değiştirmiyorum diyor.
Ve Ahmet kazanıyor...