[MD-sorular] meşhur olasılık sorusu

Metin Odun metamaths at gmail.com
25 Tem 2010 Paz 18:30:34 EEST

Sunucu kazanma derdinde değil diye düşündüm. O yüzden C'yi açıp boş kapıyı
gösterdi.

Şunlar düşünce olsun, baloncuklar içinde vereyim.

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
4 kapılı kurdum. A, B, C, D.
Yine A ve B seçiliyor. Sunucu C ve D'yi açıyor, ikisi de boş.
İki yarışmacı da kapısını değiştirmeli çünkü kazanma olasılıkları 1/4'ten
3/4'e çıkıyor. Ama 3/4+3/4=3/2 sayısı 1 etmiyor.

Yine de Ahmet değiştirip B'yi seçiyor, kazanma olasılığı 3/4 oluyor. Büşra
kapısını değiştirmiyor ama kazanma olasılığı 1/4 olduğu için kaybediyor!
İkisi de B de karar kılıyorlar ama Ahmet kazanıyor Büşra kaybediyor! Sanki B
kapısı açılınca birine hediye görünüyor ama diğerine görünmüyor!
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Kafam karıştı. Bir yerlerde ciddi hatalar yapıyorum.

Metin