[MD-sorular] Ynt:Ynt: adam deli mi dahi mi ne ?

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
26 Tem 2010 Pzt 20:31:40 EEST

tek tek bakmak bir algoritma sayilir.
ben bilgisayarda iki farkli sekilde iki kübün toplami olan sayilari tek tek söyleyen bir algoritma yazacak olsam söyle yazardim:
Rasyonel sayilarin sayilabilir coklukta oldugunun kanitini biliyor musunuz? Ona benzer bir mantikla bütün ikililerin küpleri toplamini numaralardim.f(0) = 0^3+0^3f(1) = 1^3+0^3f(2) = 2^3+0^3f(3) = 1^3+1^3f(4) = 3^3+0^3f(5) = 2^3+1^3f(6) = 4^3+0^3f(7) = 3^3+1^3f(8) = 2^3+2^3.... anladiniz.
Sonra her adimda f(n) hesaplandiktan sonra bir de n'den kücük ve f(m)=f(n) esitligini saglayan bir m sayisi var mi diye kontrol ettirirdim. Varsa f(n)'i yumurtlattirirdim programa.
Haskell'e cok güzel yazilir bu tarz algoritmalar. Hic index yürütmenize falan gerek kalmadan yazabilirsiniz böyle bir algoritmayi 2 satirlik bir program koduyla.
tibet