[MD-sorular] A Best Approximation Problem/ En İyi Yaklaşım Sorusu

Murat Davman murat.davman at hotmail.com
28 Tem 2010 Çar 12:02:54 EEST

Sayın Ayşe Alara SverigeKaba bir yaklaşım denilebilir belki, ilk adımda ben şöyle bir çözüm düşündüm,üçüncü ve onikinci günleri hesap istasyonu olarak seçipKOLLOKASYON İLE  a= 16 b= -0.077016353 buldum.Görüş, katkı ve eleştiriler içinMD ortamına sunarım.Murat Davman_________________________________________From: md-sorular-request at matematikdunyasi.orgSubject: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 577, Konu 1To: md-sorular at matematikdunyasi.orgDate: Tue, 27 Jul 2010 12:00:07 +0300--İletilen İleti Eki--From: sverige_alara at yahoo.comTo: md-sorular at matematikdunyasi.orgDate: Mon, 26 Jul 2010 10:06:07 -0700Subject: [MD-sorular] A Best Approximation Problem/ En İyi Yaklaşım SorusuBir araştırma hastahanesinde tedavi gören bir arkadaşım,kendisine oral bir steroidin sabahları aç karnına ilk     6 gün süre ile günde 16 mgizleyen 4 gün süre ile günde 12 mgsonraki 4 gün süre ile günde  8 mgmiktarlarda tek doz olarak verildiğini söyledi.Ardından şunu sordu:Bu pozoloji x(t)=a.e^-b gibi üstel azalan bir fonksiyonla temsil edilebilir mi?Sanırım yapılacak iş a ve b parametrelerinien iyi uygun şekilde seçmek. Bu vesile ile 'Best Approximation' konusunu MD ortamında bilgi paylaşımına açıyorum, saygı ile. *Katkılar İçin Önceden Teşekkürler,Tack så mycket/ bu da çok teşekkürler'in İsveçcesi..Ayşe Alara Sverigeİsveç Stokholm üniversitesiEkonomi Bölümü Mezunu\Stockholms universitet ekonomiska avdelning forskarnivå_____* bilgi paylaşımına açmak sözü  son günlerde MD'de moda oldu.