[MD-sorular] En temiz kareyi bulmak

Süleyman saltinorak at yahoo.com
27 Tem 2010 Sal 08:37:58 EEST

Merhaba herkese,

Farz edelimki elinizde bir boru var. Fakat boru üzerinde delikler oluşmuş.
Amacımız bu borudan en uzun deliksiz parçayı nasıl elde edebileceğimizi
belirlemek.
Boruyu tek boyutlu bir doğru olarak kabul edelim. her bir deliğin koordinatını
biliyor olalım. En aşikar çözüm ardışık deliklerin koordinat farklarını almak
olur dimi. Farkın en büyük olduğu yer, ardışık iki delik arasındaki farkın en
büyük olduğu yerdir. Buda bize elde edilebilecek deliksiz en büyük boruyu verir.

Şimdi soruyu 2. byuta taşıyalım. Elimizde birçok yerinden lekelenmiş bir tabla
olsun. Amacımız bu tabladan elde edilebilecek en büyük dörtgeni belirlemek. Kare
yada dikdörtgen olması gerekmiyor. O sonraki aşama olsun. Şimdilik görece daha
kolay olan dörtgen formunu çözelim.

notasyon olarak ben, i. noktanın (lekenin) kordinatlarını xi , yi olarak
kullandım.

umarım soru hoşunuza gider, çünkü basit gibi görünmesine rağmen, elips
denklemlerine kadar yolu gidiyor. Tabi benim görmediğim basit bir çözümü varsa o
başka.

Birde bu tarz problemlerle uğraşan bir matematik dalı var mı?

Sağlıcakla kalın