[MD-sorular] En temiz kareyi bulmak

Süleyman saltinorak at yahoo.com
29 Tem 2010 Per 13:45:03 EEST

Evet, lekeler tabla yada masalar üzerinde rastgele değilmış. Örneğin 10 x 10
br^2 olan bir kare masa üzerinde 3 tane leke olsun. dolayısyla i=1,2,3
olacaktır. ve diytelim ki noktaların koordinatlarıda
xi , yi
x1, y1 = 3, 2

x2, y2 = 5, 7
x3, y3 = 6,1

olabilir. Tabi bu kadar az leke olunca çözüm bulmak çokta zor değil. Ama genel
durum için, yani herhangi bir dikdörtgendeki n sayıdaki lekeden oluşan bir
yapıya çözüm üretmek çokta mümkün gibi gelmedi bana.