[MD-sorular] (konu yok)

Metin Odun metamaths at gmail.com
29 Tem 2010 Per 18:18:52 EEST

Güzel bir soru. Felsefeyle ilgisi de sorunun soru olması. Her soru
felsefenin konusuna girer. Felsefe çok geniştir. Her şeyi sorgular. Bir
yerde soru varsa orada felsefe vardır. Birinci sınıf bir felsefeciye bir gün
"Felsefe, sorunları çözmede ne kadar başarılı?" diye sormuştum da
"Felsefenin sorunları çözme gibi bir derdi yok, felsefe, sorunları ortaya
koyar:" diye yanıtlamıştı.

Hocanızın çözümü çok şık, kirli suyun heba olmasının hiç önemi yok. Yeter ki
temiz su, kirli suyun olduğu bardağa geçsin. Hocanızın çözümünün mantığı bu.
Ve bunun bir insanın ilk aklına gelen bir çözüm olması o insanı farklı
yapar.

Kirli su yere dökülünce kovada az bir miktar kirli su kalması pratikte
doğru, teoride yanlış. Yere dökmek demek teoride tamamen dökmek, dökebilmek
demektir.

Benim önerim şu. İki kişi aralarında 10 metre mesafeden kovalardaki suları
öyle bir açıda ve hızda birbirlerinin kovalarına doğru fırlatırlar ki
kovalardaki sular yer değiştirir. Bu, hocanın çözümünden daha kötü bir
çözüm, estetik olmayan bir çözüm. Çünkü burada kirli suyu kaybetmeme kaygısı
var. Halbuki sorunun özünün kirli suya ne olacağıyla ilgisi yok.

Metin