[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 527, Konu 1

mozgan mozgan at gmail.com
5 Haz 2010 Cmt 14:13:57 EEST

Önce pizzamizi ikiye katlariz ve yaylarin oldugu taraftan "orantili" olarak keseriz. Elimizde iki tane ufak ve bir de büyük parcamiz olur. Bu büyük parcayi da tekrar ikiye katlar ve tekrar yaylarin oldugu taraftan "orantili" olarak keseriz. Bu son orantili kesim, kesildikten sonra tüm parcalarin esit olmasina dikkat edilir. Yeni kesilen parcada 4 tane kirisi olan ve bir tane de dörtgen seklimiz olmus olur. Yani yeni elde ettigimiz parcalar 5, eski parcalar da 2 tanedir.

"orantili" kesmek icin, en son kalan dörtgen parcasindan yola cikabiliriz diye düsünüyorum.