[MD-sorular] Duzgun besgen aci sorusu

Ahmet Selcuk ahmetselcuk at gmail.com
6 Haz 2010 Paz 21:12:42 EEST

B'den çıkan ve  CF'e paralel bir doğru çizelim.. bu doğruya gene E'den,  EF
kadar uzunlukta bir çizgi çekelim. Yani soruda baştan yapılanlara simetrik
işlemler yapalım. Yeni kesim noktasına G diyelim. Burada CFGB dikdörtgeni
oluşur ve FG=EG=EF olur yani eşkenar üçgen oluşur. EFC açısı bu durumda 30
olur. 360-[(180-54-30)+108]=180-2*alfa olur buradan alfa 12 derece bulunur.
Ekte çözümü kabaca çizmeye çalıştım.