[MD-sorular] Çok kolay da ben mi yapamıyorum: Topoloji sorusu!

zati lokum zati.lokum at gmail.com
7 Haz 2010 Pzt 23:31:44 EEST

Sayın Mustafa Umut Bey

                       Beni günlerdir meşgul eden bir soruyu ben özenli bir
biçimde buraya yazıyorum ve karşılığında almış olduğum  cevaba bakın. Keşke
böyle bir talihsiz mesaj atmak yerine, bu güzel soruyu oturup adam akıllı
düşünseydiniz. Belki soruyu çözer, beni de mutlu ederdiniz. Asal sayıları
ALLAH yarattı cümlemin bu soruyla ne alakası var şimdi. O konu yine o
sorunun içinde tartışılır. Bu başka bir soru, başka bir tartışma konusu.
Cevabınız soru ile ilgili olmayacaksa lütfen alakasız şeyler yazmayın. Bu
arada MD- sorularda da böyle saçma bir polemik oluştuğu için Mustafa Bey
adına da ben özür diliyorum.

Sayın MD-sorular takipçileri

                        Sorduğum soruyu hala düşünüyorum. Fakat ispata
yönelik bir ilerleme olmadı henüz. Dediğim gibi bir fikir var ve ben onu
göremiyorum. Eğer X uzayı metrik uzay olmasaydı, o zaman sorudaki U ve V nin
kesişimlerinin boşküme olması imkansız olurdu. Buna bir karşı örneğim var:
Mesela X = {1, 2, 3} olsun ve topolojimiz de T= { boşküme, X, {1, 2}, {1,
3}, {1}} olsun. A = {2, 3} olsun. Bu durumda U= {1, 2} ve V= {1, 3} iken A
bağlantısız oluyor. Ama sorudaki koşullarla bunu yapamıyorum çünkü
topolojideki her açık kesişiyor.

z.lokum