[MD-sorular] Çok kolay da ben mi yapamıyorum: Topoloji sorusu!

berat okutan tazi55 at hotmail.com
8 Haz 2010 Sal 14:17:12 EEST

A kümesi, X'in metriğiyle,  bir metrik uzaydır. Bizim istediğimiz A bağlantısızsa, kesişimi boş küme olan ve bağlantısızlık şartlarını sağlayan iki açık küme bulmak. U ve V temel tanımdaki açık kümeler olsun.

M = A kesişim U, N = A kesişim V olsun. M ve N kümeleri A'da açıktır, ayrıktır ve birleşimleri A'yı verir.

Her x elemandır M ve y elemandır N için, d_x=uzaklık(x,N), d_y=uzaklık(y,M) olsun.

Bir metrik uzayda iki ayrık açık küme varsa, birinin herhangi bir elemanına diğerinin elemanlarıyla yaklaşılamaz. Bu yüzden d_x,d_y>0 olur, her x,y için.

r_x=d_x / 4, r_y =d_y / 4 olsun. B_x , B_y sırayla  X'deki x merkezli r_x yarıçaplı ve y merkezli r_y yarıçaplı toplar olsun.

Her x,y için, B_x kesişim B_y = boşküme'dir, çünkü: r_x + r_y = d_x / 4 + d_y /4 <= d(x,y)/2.

M' tüm B_x'lerin, N' tüm B_y'lerin birleşimi olsun. M', N' açıktır, kesişimleri boşkümedir, birleşimleri A'yı kapsar. M' M'yi, N' N'yi kapsar.