[MD-sorular] Ynt: Re: Dik Üçgenler

dede dede_47 at mynet.com
10 Haz 2010 Per 13:03:36 EEST

Sayın E.Mehmet Kıral;
Öncelikle 2 sorumla ilgilenip yanıtladığınız için teşekkür
ederim.
Eliptik eğrilerle ilgili kitapların çoğunda bir eliptik
eğri;
"y^2=ax^3+bx^2+cx+d  şeklinde olan eğrilere,'eliptik
eğri' denilir."
şeklinde tanımlanmaktadır.Ben hiçbir kitapta
diskriminantın
sıfırdan farklı olması gerektiğine rastlamadım.Ayrıca
"formel" olarak
verdiğim eğrinin grafiği,diskiriminantı sıfırdan farklı
olan diğer eliptik eğrilerin
grafiklerine benzemektedir.(Ayrık/bitişik kapalı bir eğri;
x eksenine göre
simetrik olma v.s. Belki diskiriminantın sıfırdan farklı
olma koşulu da vardır;
ama ben bilmiyor olabilirim)
Sağlıklı bir yaşam dileklerimle..
A.Kadir Değirmencioğlu