[MD-sorular] Ynt: Asal sayılar 'paketli' bulmaca

dede dede_47 at mynet.com
11 Haz 2010 Cum 19:51:31 EEST

Sayın Özgür Başkaya;

Verdiğiniz "bilmece de", indirgemeli (recurrence) dizi çözülüp
R1=S[n]/S[n-1] ve R2=1/R1 oranları hesaplanınca; dizinin

S[1] ve S[2] elemanları ne olursa olsunlar;(n -> sonsuz) için
limitleri

R!=(kök(5)+1)/2 ve R=1/R1=(kök(5)-1)/2 olup;

R1 sayısı "altın oran" dediğimiz R1=1.618033988......

sayıyı ve R2 ise; R2=1-R1=0.618033988......

altın oranın "ondalık" kısmını vermektedir.Sizin asal sayılarla

ilintili "oyununuz"; R1 ve R2 nın aynı olan ondalık kısım

üzerinde olduğundan; pek şaşılacak bir nokta sanırım yok!

Ben sorunuzdan bu sonucu çıkardım; başka üyelerin

"çıkarımlarını" ben de merak ediyorum.

Kalın sağlıcakla/sıhhatle..

A.Kadir Değirmencioğlu